Black Week! 25% rabatt för alla

Erbjudandet gäller på stadium.se och i Stadiums butiker t.o.m. den 28/11 2021. Erbjudandet gäller på ordinarie priser, dock ej på cyklar, SUP, elektronik eller produkter som levereras direkt från våra samarbetspartners. Erbjudandet gäller ej i kombination med andra rabatter/erbjudanden, vid köp av presentkort, föreningsprodukter, vid betalning av Stadium Sports Camp, på Stadium Outlet eller stadiumoutlet.se. Rabatten dras av i kassan.

Giltigt t.o.m. 2021-11-28

Black Week! 25% rabatt för alla Villkor

With this, we say goodbye.

Tack för att du besöker sneakerspoint.se. Den här sidan är inte längre aktiv. Är du sugen på att köpa schyssta sneakers kan du fortfarande göra det i någon av våra butiker som du hittar information om nedan.

Vi hoppas att du hittar svar på dina frågeställningar i nedan FAQ. Om inte så är vår grymma Kundservice redo att hjälpa dig vardagar 09.00-20.00 samt lör-sön 10.00-18.00.

Våra butiker:

Sneakers Point Linden
Vard. 10:00-19:00
Lörd. 10:00-17:00
Sönd. & helgdag 12:00-16:00
Drottninggatan 41, 60232 Norrköping

Butiken upphör den 30/11-2021



Sneakers Point Erikslund
Vard. 10.00-20.00
Lörd. 10.00-18.00
Sönd. & helgdag 10.00-18.00
Krankroksgatan 19, 72138 Västerås

Butiken upphör den 30/11-2021



Sneakers Point Emporia
Vard. 10:00-20:00
Lörd. 10:00-20:00
Sönd. & helgdag 10:00-20:00
Hyllie Boulevard 19, 21532 Malmö

Butiken finns tillsvidare

FAQ

Beställning

  • Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
    • Så snart din beställning ankommit till utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer som du uppgett vid beställningstillfället.

  • Kan jag ångra mitt köp?
    • Enligt distanshandelslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot beställningen.

  • När kommer min Stadium Faktura?
    • Fakturan skickas via mail med Walley som avsändare när din beställning lämnar vårt lager. Kontakta Kundservice på info@sneakerspoint.seeller 0771-799 899 om du inte fått din faktura. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    • Efter 7 dagar returneras paketet till vårt lager och det görs en återbetalning till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.

  • Hur länge ligger paketet kvar på valt utlämningsställe?
    • Liggetiden på alla paket, oavsett leveranssätt, är 7 dagar. Ej uthämtade paket returneras därefter till vårt lager och en återbetalning görs till det betalsätt som användes vid beställningstillfället.

Byte/retur/reklamation

  • Hur gör jag en retur?

Retur i butik - Kostnadsfritt


1. Registrera din retur HÄR, ett returkvitto skickas till dig per SMS

2. Besök valfri Sneakers Point-butik, lämna in din retur och visa upp returkvittot i kassan

3. Återbetalningar sker på plats i butik till samma betalsätt som använts i din beställning


Retur till lager – Returkostnad 49 kronor


1. Registrera din retur HÄR, en QR-kod skickas till dig per SMS

2. Emballera försändelsen väl. Lämna in paketet till ditt närmsta ombud och visa QR-koden. För detta alternativ krävs ingen returetikett eller retursedel.



3. Återbetalning sker inom 7 vardagar till samma betalsätt som använts i din beställning


Upphämtning hemma – Returkostnad 119 kronor


1. Registrera din retur HÄR och ladda ner fraktetiketten



2. Emballera försändelsen väl. Skriv ut fraktetiketten och boka upphämtning via Postnord på telefonnummer 0771-333310

3. Återbetalning sker till samma betalsätt som använts i din beställning



  • När sker återbetalningen vid godkänd retur?
    • Vårt lager har en hanteringstid på 7 dagar från det att vi mottagit din retur. Om du saknar din återbetalning efter att dessa dagar passerat är du varmt välkommen att kontakta vår Kundservice

  • Hur länge har jag bytesrätt/öppet köp?
    • Vi har bytesrätt/öppet köp i 30 dagar. Produkten ska vara oanvänd med etiketterna kvar och i originalförpackning om det finns en sådan. Du behöver även kunna uppvisa ett kvitto.

  • Hur sker återbetalningen?
    • Vid retur gör vi alltid återbetalningen till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället, med undantag för Swish vid retur i butik då en återbetalning istället sker till bankkort. Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodobelopp hos Walley (tidigare Collector Bank) som i sin tur betalas ut nästkommande arbetsdag från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av din faktura göras. Vid en delkreditering skickas det en uppdaterad faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna stadium@walley.se eller ring till 010-161 00 50. Du kan även ladda ner Walleys app alternativt besöka https://www.walley.se/.

  • Kan jag returnera en produkt som jag köpt på Sneakers Point eller sneakerspoint.se i en vanlig Stadium-butik?
    • Vi har ingen möjlighet att ta emot returer från Sneakers Point eller sneakerspoint.se i våra ordinarie Stadium-butiker. För köp gjorda i en Sneakers Point-butik behöver returen göras där. Köp gjorda på sneakerspoint.se kan returneras antingen i en Sneakers Point-butik eller till vårt lager.

  • Kan jag returnera en felbeställd produkt och byta till en annan storlek?
    • Vi har i dagsläget ingen möjlighet att byta till annan storlek eller annan produkt när du returnerar beställda produkter till vårt lager. En återbetalning görs till det betalsätt som användes vid beställningstillfället.

  • Hur returnerar jag skor till ert lager?
    • Det är viktigt att skokartongen är välpaketerad i ett emballage och att fraktetiketten klistras på emballaget. Om man klistrar fraktetiketten direkt på kartongen godkänns inte returen. Detta då kartongen behöver vara i originalskick för att vi ska kunna sälja skorna på nytt.

  • Hur länge ligger mitt paket kvar på valt utlämningsställe?
    • Liggetiden på alla paket, oavsett vilket leveranssätt du valt, är 7 dagar. Ej uthämtade paket returneras därefter till vårt lager och en återbetalning görs till det betalsätt som användes vid beställningstillfället.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    • Efter 7 dagar returneras paketet till vårt lager och det görs en återbetalning till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.

  • Kan jag ångra mitt köp?
    • Enligt distanshandelslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot beställningen. Se ovan fråga gällande retur för information om hur du returnerar köpet.

  • Hur gör jag en reklamation?
    • Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom två månader från att felet har upptäckts.

      Du kan enkelt och smidigt göra en reklamationsförfrågan genom att registrera den HÄR. Vill du hellre göra din reklamationsförfrågan i en av våra Sneakers Point-butiker är du välkommen in med produkten och ett köpbevis

      En bedömning av reklamationen görs utan onödigt dröjsmål senast inom 7 helgfria vardagar från att du registrerat din reklamationsförfrågan och vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället senast inom 7 vardagar från att vi tagit emot reklamationen.

      En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

      ARN: https://www.arn.se/
      Allmänna Reklamationsnämnden
      Box 174
      101 23 Stockholm

      EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Betalsätt

  • Hur fungerar betalsättet Stadium Faktura?
    • När du väljer Stadium Faktura som betalsätt skickas fakturan via e-post samma dag som beställningen lämnar vårt lager. Det tillkommer 19:- i fakturaavgift. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

  • När kommer min Stadium Faktura?
    • Fakturan skickas via mail när din beställning lämnar vårt lager. Kontakta Kundservice på info@sneakerspoint.seeller 0771-799 899 om du inte fått din faktura. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

Generella frågor

  • Varför upphör Sneakers Point?
    • Som följd av förändrade distributionsstrategier hos olika varumärken så har Sneakers Points möjlighet att möta kundernas efterfrågan påverkats. Det har lett till att det blivit för utmanande att driva verksamheten på ett lönsamt sätt.

  • Hur gör jag om jag har ett aktivt Sneakers Point-presentkort?
    • Om du har ett aktiv presentkort ber vi dig ta kontakt med vår Kundservice på telefonnummer 0771-799 899 eller via mail info@sneakerspoint.se så hjälper vi dig vidare.

  • Hur får jag tag på Kundservice?
    • Kundservice finns att nå via telefon 0771-799 899 måndag-fredag kl. 9-20 och lördag-söndag kl. 10-18. Du kan även nå Kundservice via mail info@sneakerspoint.se.

  • Kan jag logga i på mitt medlemskap?
    • Medlemskapet är kopplat till Stadium samt Stadium Outlet vilket innebär att du kan logga in på Mina Sidor på stadium.se för att se de köp som finns registrerade på ditt medlemskap

  • Vad händer med mitt medlemskap?
    • Du kommer fortsatt vara medlem på Stadium och på Stadium Outlet

Kundservice

Du når oss på 0771-799 899 eller via mail info@sneakerspoint.se.
Våra öppettider är mån-fre 09.00-20.00 och lör-sön 10.00-18.00