Stadium Connect – sälj era produkter på vår marknadsplats.

Upptäck nya möjligheter genom att ansluta er till Stadium Connect. Som partner får ni möjlighet att marknadsföra och sälja era produkter genom Stadiums kanaler. Ett effektivt sätt att nå flera miljoner potentiella kunder inom sport och sportmode.

Synlighet och bättre försäljning.


Som partner hos oss integrerar ni era produkter direkt i Stadiums dynamiska plattform och behåller full kontroll över synlighet, timing och prissättning. Vi tar ansvaret för kundservice och hanterar betalningen, så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Genom ett partnerskap öppnas nya möjligheter att öka er försäljning och samtidigt underlätta för kunderna att upptäcka och utforska era produkter på Stadium. Tillsammans kan vi inspirera fler kunder till en aktiv livsstil. Låter ökad synlighet och bättre försäljning intressant? Bli en partner redan idag.

Sälj på Stadium – så här fungerar det:

Hur kommer ni igång?

Skriv ett mejl till stadium.connect@stadium.com, så tar vi kontakt med er inom kort för att komma igång. Ge era produkter chansen att synas för flera miljoner potentiella kunder genom att ansluta er till Stadiums plattform redan idag.

Var kan dina produkter säljas?

Vi erbjuder två olika koncept – Stadium och Stadium Outlet. Stadium fokuserar på de senaste nyheterna och trenderna inom sport och sportmode, där produkterna präglas av hög funktionalitet, design och kvalitet. Medan Stadium Outlet med sina konstant låga priser inom sport och fritid är det självklara valet för den mer prismedvetna kunden.

Hur ansluter ni era produkter till Stadiums system?

Det finns flera integrationsalternativ. Från manuella anslutningar till fullt automatiserade lösningar. Kontakta oss, så hjälper vi er att hitta den mest lönsamma lösningen för just ert företag.

Vad sker när era produkter tar slut på vårt lager?

Era produkter är endast tillgängliga och säljbara så länge det finns lagersaldo tillgängligt i Stadiums system. Som säljare har ni full kontroll över detta – antingen genom att manuellt justera och uppdatera lagernivåerna, eller genom en smidig automatisk integration med Stadium.

Hur fungerar betalningen?

Efter att Stadium har dragit av avtalad kommission från ordervärdet, sker utbetalning till er som säljare två gånger i månaden. Ett enkelt sätt för er att frigöra tid till er kärnverksamhet.

Hur sker leveranserna?

Som säljare är det ert ansvar att skicka produkten direkt från ert lager till kunden och även hantera eventuella returer samt reklamationer. Med vår smidiga process kan ni säkerställa snabb och pålitlig leverans till era kunder och på så sätt säkerställa en förstklassig kundservice.

Vem tar hand om kundens frågor angående produkter eller leveranser?

Stadiums kundserviceteam besvarar kundernas frågor om produkter och leveranser med expertis och omsorg. Vi ser till att varje kunds fråga behandlas professionellt och effektivt för att säkerställa en så smidig och givande shoppingupplevelse som möjligt.

Stadium Connect är en marknadsplats där företag har möjlighet att öka sin synlighet och försäljning. Ett ”Marketplace” för företag, som exempelvis Amazon, Zalando och CDON.

”Genom Stadium Connect har vi stärkt vårt varumärke och fått snabbt utfall på försäljning både vid nyheter och kampanjer. Det är enkelt att publicera nya artiklar och man får alltid snabba svar och nyttig feedback ifrån Connect-gänget.”


Sofie Fohlin, KAM Order Nordic

”Med Stadium Connect ges vi en möjlighet att nå ut i helt rätt kanaler med kollektioner och produkter som vi själva tror stenhårt på och som speglar vårt varumärke. Tillsammans med teamet bakom Stadium Connect kan vi på ett smidigt och effektivt sätt skanna av en marknad som är i ständig rörelse.”


Markus Dahlström, Sales Bagheera