(2023-05-12)

Nedan punkter skiljer sig från Stadiums generella köpvillkor. Fullständiga villkor hittar du längst ner på denna sida.

Leverans
Vid köp av adidas produkter som ingår i Stadium Partners skickas dessa direkt från leverantörens lager. Du aviseras via SMS och/eller i PostNord app vilken dag och tidpunkt din beställning kan levereras. Paketet lämnas utanför din dörr och du är själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen. Det finns möjlighet att anpassa din leverans som t.ex. välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.

När du lägger en beställning på stadium.se med produkter som ska skickas både från Stadiums och adidas lager, sker detta alltid i två separata leveranser. Detta innebär även separata aviseringar när paketen finns att hämta ut. Leveransen från vår partner skickas endast till folkbokförd adress.

Ovan information ges i kassan samt i den orderbekräftelse som skickas till dig via e-post efter genomförd beställning.

Retur
Det är 60 dagars öppet köp på produkter som levererats av adidas. En retur av en Partner-produkt kan endast göras till samma Partner. Det är inte möjligt att göra en retur till Stadiums lager eller i en Stadiumbutik. Du behöver inte fylla i någon retur- och reklamationssedel. Produkten du returnerar ska vara oanvänd, tillhörande etiketter ska sitta kvar och eventuell originalkartong ska vara intakt. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra något direkt på originalkartongen så tänk på att emballera försändelsen väl. Använd den fraktetikett som medföljde paketet från adidas. Ingen avgift tas ut för returer och återbetalning sker alltid till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället.

Om du saknar fraktetikett eller retur-/reklamationssedel är du välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 0771-499 499 eller via e-post info@stadium.se.

Byte
I dagsläget tillämpar inte adidas någon bytesrätt. Önskar du en annan färg eller storlek behöver du returnera produkten enligt ovan rutin och sedan lägga en ny beställning på stadium.se.

Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig behöver en reklamationsförfrågan göras inom skälig tid, dock senast två månader från det att felet upptäckts. En reklamationsförfrågan kan endast göras genom att skicka produkten till adidas lager. Du behöver fylla i retur-/reklamationssedeln och använda fraktetiketten som medföljde din försändelse. Om du saknar något av detta så kontakta vår Kundservice på 0771-499 499 eller info@stadium.se.

Godkänd reklamation återbetalas till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Priser och erbjudanden
Produkter från Stadium Partners är exkluderade från alla kampanjer, rabatter och erbjudanden på stadium.se. Det går inte heller att använda en eventuell värdekod från Stadium på en produkt som levereras av adidas. Vidare är köp av dessa produkter heller inte bonusgrundande.

Priset kan variera ner på färg och storleksnivå beroende på om produkten skickas från Stadiums eller adidas lager. Det är alltid det angivna priset för varje storlek/färg som gäller.

Prisgarantin gäller inte på produkter som ingår i Stadium Partners.

Presentkort går inte att betala med på Stadium Partner produkter.

Stadiums fullständiga köpvillkor: https://www.stadium.se/systempage.termsAndConditions.pagelet2-Page