Nytt butikskoncept: Stadium Pulse

Stadium storsatsar på ett nytt koncept som riktar sig till en ung och urban målgrupp. Stadium Pulse är det nya butiksnamnet och kommer att ge kunderna en shoppingupplevelse att minnas. 

Exklusiva och trendiga sportprodukter, där butiksmiljö, grafisk utformning och varupresentation är helt nytt. Det är Stadiums nya butikskoncept Pulse. Butikerna riktar sig även till en ny yngre, urban målgrupp. 

Stadium Pulse-butiker är:
Butikerna är mindre än en Stadiumbutik, har högre modegrad och kommer finnas på attraktiva butikslägen. Målet är att erbjuda det bästa sortimentet inom Training, Running, Sneakers och Sportswear. Produkterna kommer att vara noga utvalda, uppdateras kontinuerligt och bytas oftare än i Stadiums vanliga butiker. Känslan ska vara att man alltid har något nytt att erbjuda när kunden kommer in.

– Med det nya konceptet vill vi vara en one-stop-shop-destination för Training, Running, Sneakers och Sportswear med fokus på de senaste och mest trendiga produkter riktade mot unga och trendiga kvinnor och män. Det ska vara en shoppingupplevelse att minnas med fantastiska produkter, hög service och inspirerande butik, berättar Sara Hermansson, ansvarig affärsutvecklare för det nya konceptet.

Inspirerar till aktiv livsstil
Stadium vill stärka sin position och genom detta nya format inspirera ännu fler till en aktiv livsstil.

– Att erbjuda något mer än bara pris och produkt är en viktig del, menar Sara. Vi kommer erbjuda en häftig installation för att testa löpar- och träningsskor. Vi kommer erbjuda våra kunder möjlighet att träna med vår butikspersonal och arrangera olika event med våra externa leverantörer.

Tillsammans med sina leverantörer har Stadium valt ut de mest populära och trendigaste produkterna. Det kommer även att finnas produkter som inte finns i Stadiumbutikerna eller till och med inte finns tillgängliga hos någon annan. Man kommer att fokusera på de stora varumärkena, såsom Nike, Adidas, Reebok, Asics och Under Armour tillsammans med sitt egna märke SOC.

Butikerna har puls – minst sagt
Inspirationen till det nya konceptet är den urbana miljön, vilket kommer avspegla butikerna i form av materialval och utformning. Träning i storstaden med allt vad det innebär i form av gator, trappor och parker. Man har även arbetat med skärmar, ljus och ljud för att bygga upp den rätta känslan.

– Namnet Stadium Pulse syftar dels till den mänskliga pulsen och placeringen av butiken i storstaden med den kommer även ha mer puls än en vanlig sportbutik, säger Sara Hermansson. 

Utöver satsningen på butikskonceptet och produkterna är personalen en viktig del i det nya konceptet. Personalen kommer att vara mycket kunnig inom de utvalda segmenten och erbjuda en fantastisk service. Genom Stadium Pulse kommer kunderna även att erbjudas möjligheten att träna tillsammans med den kunniga personalen på Pulse. Är du sugen på att testa? Anmäl dig här i så fall. 

– Stadium Pulse är en förlängning av vårt ursprungliga erbjudande. Vårt mål att aktivera världen fortsätter.

Snabbfakta:

Vad: Nya Stadium Pulse.
Var: I Stockholm på Kungsgatan 8 och i Mall of Scandinavia. 
Upptäck Pulse: Läs mer om Pulse-konceptet här.

Snabbfakta:

Vad: Nya Stadium Pulse.
Var: I Stockholm på Kungsgatan 8 och i Mall of Scandinavia. 
Upptäck Pulse: Läs mer om Pulse-konceptet här.